Klantenservice
Welkom bij onze FAQ, we zijn zo blij om je hier als klant te hebben.
Wij hebben geprobeerd de meest voorkomende vragen te beantwoorden.
Verzending & Retourneren
Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen over verzending, retourneren en ruilen
Met welke koerier wordt mijn pakket geleverd?
Hair Labs verstuurt haar bestellingen in Nederland en België met PostNL. Overige landen versturen wij met UPS. Doorgaans worden bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur geplaatst zijn, nog dezelfde dag verstuurd en zijn deze dus de volgende dag bij je in huis. Verzendingen naar het buitenland kunnen enkele dagen in beslag nemen. De bestelling wordt verzonden in een neutrale doos met als afzender HL Webshops. Er moet altijd getekend worden bij de deur door de geadresseerde. De zendingen worden niet afgegeven bij de buren. Voor bestellingen binnen Nederland van boven € 40,- rekenen we geen verzendkosten. Bij bestellingen met een lager bestelbedrag bedragen de verzendkosten €5,50 per bestelling. Wanneer een product niet op voorraad blijkt te zijn, nemen wij direct contact met je op.
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Bestellingen boven €40 zijn gratis in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Onder €40 zijn de verzendkosten voor deze landen €5,50. Voor andere landen op nacalculatie.
Hoe wordt mijn pakket geleverd?
Al onze bestellingen worden geleverd in een bruine doos zonder logo’s of merknaam. Van buitenaf kan niemand zien waar de doos vandaan komt en wat erin zit.
Kan mijn pakket ook op een afhaalpunt worden geleverd?
Indien je het product liever niet thuis ontvangt kun je ook ervoor kiezen om te leveren op een afhaalpunt. Met meer dan 1500 locaties in Nederland is er altijd wel eentje in de buurt.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Heb je een bestelling geplaatst op een werkdag vóór 16:00 uur? Dan ontvang je aan het einde van de dag een e-mail met de track & trace-code van je pakket. Via deze link kun je je bestelling eenvoudig volgen. Daarnaast stuurt PostNL je e-mails over de voortgang van de bezorging. Meer informatie over de bezorging door PostNL vind je hier en over UPS hier.
Kan ik mijn bezorgdtijd en plaats kiezen?
Komt het bezorgmoment niet uit? Dan kun je zelf een ander tijdstip of een PostNL-locatie kiezen om je pakket te ontvangen, zelfs vóórdat de eerste bezorgpoging is gedaan. Zo hoef je nooit een pakket te missen! Pas het bezorgmoment eenvoudig aan naar overdag, ‘s avonds, of naar een PostNL-locatie in de buurt.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Wanneer je niet thuis bent volgt PostNL altijd je bezorgvoorkeuren. Heb je je voorkeuren niet ingesteld bij PostNL? Dan bezorgen ze je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in je PostNL app of online zie je waar je pakket is
PostNL bewaart je pakket bij een PostNL-punt slechts één week.
Tip: Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je je pakket ophaalt. PostNL mag het pakket anders niet aan je meegeven.
Wordt mijn pakket afgeleverd bij de buren?
Uiteraard wordt de bezorging discreet uitgevoerd. De bestelling wordt verzonden in een neutrale doos met als afzender HL Webshops. Aan jouw pakket is dus niet te zien dat je iets bij ons hebt besteld en het pakket wordt niet afgegeven bij de buren. Dat is wel zo prettig!
Niet blij met je aankoop?
Weet je zeker dat je je aankoop wilt terugzenden? Dan kun je dit binnen 30 dagen, na ontvangst van je product, bij ons melden via het online retourformulier. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen.
Hoe retourneer je een product:
- Meld je retour aan
Meld je retour aan via het online retourformulier. Voor het invullen van het retourformulier heb je je postcode en je originele trackingnummer nodig. Je kunt deze eenvoudig terugvinden op je eigen accountpagina (mits je een account hebt) of anders in de e-mail bevestiging die je van ons hebt ontvangen na de verzending van je bestelling. Kun je deze gegevens niet vinden? Neem dan even contact op met de klantenservice. Zij helpen je graag verder. - Verpak je product
Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken. Print je verzendlabel uit die je via de mail hebt ontvangen en plak deze op de doos. - Breng je product naar PostNL
Geef je pakket af bij een postkantoor. Terugsturen is gratis! Je ontvangt een bevestiging van je verzending. - Terugbetalen
- Vragen?
Onze klantenservice zit voor je klaar!
Wat zijn de oficiële retourregels?
Indien je niet tevreden bent over ons product, mag je het bestelde product aan ons retourneren en afzien van de aankoop. De wettelijke termijn voor deze bedenktijd is 14 dagen na ontvangst van de bestelling, maar wij bieden je zelfs nog meer dan 14 dagen extra, zodat je 30 dagen de tijd hebt om onze producten uit te proberen. We doen dat bewust omdat veel van onze producten na een langere periode pas hun uitwerking hebben.
Je hoeft voor het retourneren geen reden aan te geven, al zouden we dit wel op prijs stellen om onze producten mogelijk te verbeteren en onze klanten nog beter van dienst te zijn. Als je de complete aankoop retourneert ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief de oorspronkelijke verzendkosten retour. Terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als welke je hebt gebruikt om te betalen.
Wij vragen je om, voordat je het product retourneert, eerst contact met ons op te nemen voor retourinstructies en een etiket voor gratis retourzending met PostNL. Wanneer je het product zonder voorafgaande aanmelding of via een andere vervoerder wenst te retourneren zijn de directe kosten voor het terugzenden voor jouw eigen rekening. Dit kan eenvoudig via e-mail: info@hairlabs.nl of telefonisch tijdens kantooruren: 010-8200 362.
Zie ook het modelformulier voor herroeping van de bestelling: Retourformulier
We zullen je dan de afspraken per e-mail bevestigen, waarna je binnen 14 dagen de bestelling gratis kan retourneren. Je ontvangt dan zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) retour op je rekening.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Als er afgesproken is dat je de producten aan ons retour zendt, krijg je het geld terug nadat we deze retourzending hebben ontvangen of wanneer je ons een verzendbevestiging van de retourzending opstuurt.
Bestellingen
Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen over bestellingen.
Hoe kan ik bestellen?
Bestellen op hairlabs.nl doe je in 4 eenvoudige stappen.
- Je plaatst een bestelling door op de productpagina van het gewenste product het aantal aan te geven en op de button 'in winkelwagen' te klikken
- Vervolgens word je naar de winkelwagen gestuurd, waar je een overzicht krijgt van de door jou gekozen producten
- Na het klikken op 'ga door naar afrekenen' kun je jouw adresgegevens en betalingsvoorkeur aangeven
- Nadat je hebt afgerekend ontvang je per e-mail een orderbevestiging
Betaling
Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen over betalingen.
Hoe kan ik betalen?
Bij Hair Labs betaal je natuurlijk altijd veilig en gemakkelijk. Je kunt onder andere betalen met iDeal, PayPal, Bancontact, Klarna (Betaal later) en de Creditcards Visa, Mastercard en American Express.
Het is ook mogelijk om achter af te betalen middels het bestellen 'Op Rekening'. Je ontvangt dan de factuur na ontvangst van je pakket per e-mail. In het geval van een bestelling op rekening mag de bestelling maximaal een waarde hebben van €150,-.
Uitgebreide informatie over betalen vind je hier.
De prijzen op hairlabs.nl zijn inclusief BTW.
Algemene vragen
Hieronder vind je algemene veelgestelde vragen.
Hebben jullie ook acties?
Regelmatig biedt Hair Labs acties aan, zoals kortingen of gratis producten. Iedere maand maken we de maandactie bekend via de nieuwsbrief. Op alle acties zijn de algemene actievoorwaarden van toepassing.
Hoe schrijf ik mij in voor de nieuwsbrief?
Wil je meer nieuws en aanbiedingen ontvangen? Geef je dan hier op voor onze Nieuwsbrief. Wil je hem niet meer ontvangen? Dan kun je je met dezelink eenvoudig afmelden.
Waar kan ik terecht met klachten?
Heb je een klacht over een product of over onze dienstverlening? Laat het ons dan weten via het contactformulier, per e-mail of telefonisch. Je krijgt van ons zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht.
- E-mailadres: info@hairlabs.nl
- Telefoonnummer: 010 8 200 362.
Geschillencommissie Thuiswinkel.org
Wil je liever je klacht indienen bij een onafhankelijke partij? Hair Labs is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Via de onderstaande link ga je naar het klachtenformulier van Thuiswinkel Waarborg. Mocht er na een klachtenprocedure nog altijd een geschil zijn, dan is er ook de mogelijkheid om het geschil op te lossen via de geschillencommissie van Thuiswinkel Waarborg (via www.sgc.nl). Deze commissie zal een onafhankelijke uitspraak doen over het geschil.
Lees hier meer over de geschillen commissie van Thuiswinkel Waarborg
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Wat is het reviewbeleid?
We zijn dol op reviews, daar leren we van en natuurlijk vinden we vooral complimenten leuk om te ontvangen. Zo zien onze potentiële klanten hoe de klantervaring en service is. Dat helpt onze klant én ons.
Hier lees je er alles over:klik hier.
Waar vind ik de gebruiksaanwijzing van mijn product?
Hiervoor verwijs ik je naar de gebruiksaanwijzging pagina.
Kan ik dealer worden?
Dit is zeker mogelijk. Hiervoor wijzen we je graag naar de dealerpagina.
Garantie
Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen over onze garantie.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Omdat wij geloven in onze fantastische producten, bieden we je ook prima garantievoorwaarden.
- Je mag onze producten zonder risico proberen
- Als jouw product niet voldoet, mag je het terugsturen
- Je krijgt van ons maar liefst 30 dagen bedenktijd
Hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice:
- Telefoonnummer: 010 8200 362
- E-mailadres: info@hairlabs.nl
Hoe zit het met de garantie?
Bij Hair Labs verkopen we alleen kwalitatief hoogwaardige producten, waar we zelf achter staan en die we zelf getest hebben. Mocht een van onze producten toch binnen een onredelijke termijn gebreken vertonen, neem dan altijd contact met ons op. Wanneer dit binnen de door de fabrikant gestelde garantietermijn valt sturen wij deze op. Wanneer het buiten de fabrieksgarantie valt zoeken we samen naar een oplossing. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Niet goed, geld terug
Zijn onze producten nieuw voor je? Dan begrijpen we best dat je het eerst eens zonder risico wilt proberen. Daarom kunt je de aangebroken verpakking altijd naar ons terugsturen als je niet tevreden bent over het resultaat. Wij vragen je wel om eerst even contact met ons op te nemen voor de retourinstructies.
Vervangend product bij gebreken
Vertoont jouw product gebreken? Je krijgt van ons meteen een vervangend product toegestuurd. Wil je liever geen vervangend product, dan krijg je het bedrag van de aankoop terug. Heb je een defect product? Bel ons dan even op voordat je het product opstuurt. Mailen mag natuurlijk ook.
30 dagen bedenktijd
Binnen 30 dagen vanaf het moment van ontvangst mag je van jouw aankoop afzien. Dit is veel langer dan de wettelijke 14 dagen afkoelingsperiode omdat we je uitgebreid de mogelijkheid willen geven om je te bedenken. Je hoeft hiervoor geen reden aan te geven. Als je de complete aankoop retourneert ontvang je ook de standaard verzendkosten voor de heenzending het retour. Je kunt het geld binnen 14 dagen na herroeping op je rekening verwachten. Wij vragen je om, voordat je het product retourneert, contact met ons op te nemen voor retourinstructies en een etiket voor gratis retourzending met PostNL.
Abonnementen
Hieronder vind je veelgestelde vragen over abonnementen.
Profiteer van korting bij een abonnement
Bestel je regelmatig dezelfde producten op hairlabs.nl? Neem dan een laagdrempelig abonnement en ontvang voortaan 10% korting.
Voordelen abonnement
Een Hair Labs abonnement biedt heel veel voordelen. En je zit nergens aan vast.
- Je krijgt op iedere levering 10% korting
- Het abonnement kun je op ieder moment starten, stoppen, pauzeren of aanpassen
- Je bepaalt zelf hoe vaak je geleverd krijgt en je kunt dit altijd aanpassen
- Hebben we een speciale klantenactie dan zorgen we dat die ook altijd van toepassing is op je abonnement
- Je betaalt altijd alleen voor de producten die je geleverd krijgt, je loopt dus geen enkel risico
- Je ontvangt altijd 10 dagen van tevoren een bericht dat je abonnement er aankomt. Ruim voldoende tijd om nog iets aan te passen, als je dat wilt.
- Je betaalt achteraf via automatische incasso, dus je hoeft nooit meer aan je bestelling te denken
- Per e-mail of telefonisch via 010 8200 362 geven we je persoonlijk advies over jouw ideale abonnement
Voor meer informatie lees je meer over abonnementen op deze pagina.